Jokunen päivä 'damissa ja ajattelin kirjoitella tänne muutamia ajatuksia Amsterdamista ja vähän muustakin
Fillareita on hurjat määrät. Nojakkiharrastajia ei sen sijaan kaduilla näy. Toistaiseksi (5 päivän otannalla) nähty 0 nojapyörää. Ehkä lienevät jossain muualla päin Alankomaita?
Eilen tuli käytyä nojakkivuokraamossa (http://www.ligfietswinkel.nl/). Tuli kokeiltua Azub Apus, Nazca Paseo ja Catrike. Kivoja pelejä olivat. Viereisessä puistossa oli hyvin tilaa harjoitella. Palvelu oli ystävällistä ja suosittelen putiikkia jos eksytte täälläpäin. Sanoi vielä että ovat väsäämässä toista liikettä 10km päähän jossa paremmat fasiliteetit varsinkin trikejen kokeiluun (n. tusina eri malleja).
Tänään tuli pyöräiltyä RaptoBiken päämajaan ja sai vihdoin kokeiltua pyörää. Erikoisen tuntuinen (varsinkin kun lowracerista ei ole aiempaa kokemusta) mutta lenkki meni ihan hyvin, helpompaa mitä odotin. Ajaminen kyllä tuntui erikoisemmalta kuin millään mitä aiemmin on kokenut.
Muita Raptobike-uutisia:
Arnold sanoi että on lopettanut päätyönsä n. pari-kolme viikkoa sitten ja siirtynyt täysimääräisesti RaptoBiken pariin. Tämä selittänee sen miksi sähköposteihin vastaaminen on kestänyt Toivottavasti asia paranee lähiaikoina.
Postikulut Suomeen ovat max 200e, todennäköisesti vähän alle. Webbikaupassa oleva 400e on vain oletusarvo jota käytetään mikäli oikeita postikuluja ei tiedetä. Kannattaa aina varmistaa asia suoraan Arnoldilta.
Midracer on nyt prototyyppivaiheessa ja lähinnä kiireessä hitsattu kasaan. Ensimmäiset koneellisesti tehdyt proto-rungot tulevat kuullemma kuukauden sisällä ja niiden perusteella voidaan vielä joutua säätämään rungon ominaisuuksia. Lopullisen myyntikelpoisen midracerin saaminen myytäväksi menee luuultavasti syksyyn, lokakuun tienoille.
Midracerin runko vaikutti mielenkiintoiselta. Toisin kun lowracerissa jossa etuputkea säädetään kuskin pituuden mukaan, midracerissa se on kiinteä. Sen sijaan pyörä on kahdessa osassa, sauman ollessa kuskin penkin edessä. Ts. pyörän pituutta muutetaan kuskin pituuden mukaan. Näin pyörä voidaan myös katkaista helpompaa säilytystä varten. Midraceriin mahtuu taakse myös 28" pyörä haluttassa vielä isompaa kokoa. Arnold väläytteli myös mahdollisuuksia että takapäästä voitaisiin tehdä myös hiilikuituinen versio tai laittaa kaksi pyörää rinnan (trike), mutta tuleeko tälläisia oikeasti vai ei jää nähtäväksi.
Otin muutaman kuvan Raptobiken tiloista, pistän ne jossain välissä tänne.