Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tepon kampipaja alkaa olla jo perin taitava ja monipuolinen näihin kampien muutoksiin ja korjauksiin liittyvissä töissä. Uskaltaisikohan toimitusjohtaja kertoa huomenna paremmalla ajalla, miten tuollaisen kierteenkorjausholkin käyttö yksityiskohdittain tapahtuu, vai meneekö liian suuri osa bisneksestä sivu suun.
No ei tässä mistään isoista bisneksistä ole kyse, menee enemmänkin sarjaan "hyvää hyvyyttään...".
Taannoin hommasin tuon kierteenkorjaussetin Wackyn kautta. Sisälsi kierretapit ja -holkkeja. Kierretapit eroavat normaaleista siinä, että niissä on alussa terä, mikä suurentaa kammen reiän sopivaksi kierreholkin isommalle ulkokierteelle. Ei ole kuvaa tarjolla, eikä ehdi etsiä juuri nyt... Kierteen teon jälkeen kierreholkki kierretään vahvan/lujan ruuvilukitteen kanssa paikoillaan. Siinä operaatio noin lyhykäisyydessään.
tm kirjoitti: ↑04 Elo 2022, 07:35No ei tässä mistään isoista bisneksistä ole kyse, menee enemmänkin sarjaan "hyvää hyvyyttään...".
Taannoin hommasin tuon kierteenkorjaussetin Wackyn kautta. Sisälsi kierretapit ja -holkkeja. Kierretapit eroavat normaaleista siinä, että niissä on alussa terä, mikä suurentaa kammen reiän sopivaksi kierreholkin isommalle ulkokierteelle. Ei ole kuvaa tarjolla, eikä ehdi etsiä juuri nyt... Kierteen teon jälkeen kierreholkki kierretään vahvan/lujan ruuvilukitteen kanssa paikoillaan. Siinä operaatio noin lyhykäisyydessään.
Ahaa, nuo korjausholkit siis kierretään paikoilleen. Sinne pannaan liima väliin, jottei poljinta vaihtaessa lähde väärästä välistä.
Tuommoiset:
Holkit lienevät terästä. joten poljinta vaihtaessa alumiinikammesta ei tuo varmasti irtoa väärästä välistä. Vielä parempi, jos olisi rosteria tuo holkki, niin ei varmasti irtoaisi alumiinisesta kammesta enää viikon päästä, vaikkei laittaisi liimaakaan väliin.