Epäonnea

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Epäonnea

Viesti Kirjoittaja irakas »

Minulla oli roppakaupalla huonoa onnea, kun viime perjantaiaamuna olin lähdössä Turkuun ja pakkasin auton katolle pyörän ja kaappeja ja levyjä Marjatta-tyttäreni ateljeen rakentelua varten. Iso lastulevy putosi auton katolta ukkovarpaalleni. Kovastihan se sattui, mutta lähdin kuitenkin matkaan. Perillä selvisi, että vamma oli paljon pahempi kuin arvelin. Nimittäin juuri on parantunut toisen jalan ukkovarpaan kynsi, jolle kans putosi raskas esine, mutta parantui hyvin. Sain kuitenkin tehtyä ne hommat, mitkä oli tarkoitus tehdä ja ajelin sunnuntai-iltana takaisin Vaajakoskelle.

Saa nähdä, miten varvas lähtee paranemaan. On nyt aika turvoksissa, mustia, pulleita, ihon alaisia veripurkauspatteja on molemmin puolin varvasta. Olen tämän viikonlopun aikana jo kaksi kertaa joutunut neulalla niitä puhkaisemaan, kun kipu tuli niin kovaksi. Yleensähän ollaan kovasti eri mieltä siitä kannattaako puhkaista vai ei. Lähden kohta lääkäriin.

Ostin muuten Turun Honkgongista turvasandaalit 50%:n alennuksella 19.90 €. Hommia tehdessä tuollaiset pitäisi olla aina jalassa.

Kuva

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Auts. Pudotin männäkesänä jonkin putkenpätkän jalalle, ei ollu mukavaa. Ja nyt ennakoin ennen kevään rakennusvimmaa ja ostin IKH:sta Sievin turvakengät 20:llä - näkyy ole muuten Motonetissä Jalaksen turvakenkiä samalla hintaa. Kaikki joukolla ostamaan. EI tule kello kaulassa nämä vahingot.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Joo, ja kätevät raskaita taakkoja kantaessa. Kuorman voi laskea alas omille varpailleen, ottaa sormet pois välistä ja nykäistä kengät pois alta, tai jatkaa kantamista levähtelyn jälkeen.
Töissä on aina turvakengät niin ei kotonakaan enää mitään osaa ilman sellaisia tehdä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4809
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tähän pätee tää Suomalainen tapa. Osta turvakegät sit kun jotain sattunut. Sama pätee Pyöräilykypärään, ei mulla ole tähänkään asti sattunut mitään , niin miksi sellaisen ostaisin. Mutta kun siihen päähän sattuu, siittä voi tulla tosi iso PIP. Ja siinä vasta tuo turvalaitten osto onkin MYÖHÄSTÄ. :mrgreen:

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tulin juuri lääkäristä ja röntgenistä, jossa paljastui että ukkovarpaan viimeinen luu niveleen saakka oli murtunut. Ukkovarvas sidottiin viereiseen varpaaseen ja, kun ei löytynyt sopivaa tukea jalkapohjalle, joudun laittamaan itse 6 mm:n vanerista taipumattoman pohjallisen. Lääkäri ja ortopedi olivat muuten sitä mieltä, että tulehdusvaaran takia ödeemaa eli verenpurkaumaa ei saisi mennä tässä tapauksessa puhkomaan. Vähitään kolme viikkoa menee parantumiseen.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

irakas kirjoitti:

Tulin juuri lääkäristä ja röntgenistä, jossa paljastui että ukkovarpaan viimeinen luu niveleen saakka oli murtunut.
Sakari

Auts! :(

irakas kirjoitti:

Vähitään kolme viikkoa menee parantumiseen.

Sakari

Toivottavasti varvas ei häiritse harrastus toimintaa rakentamisen saralla... täällä on toistaiseksi niin paljon kiviä tiellä että ajokauden aloitusta saa vielä odotella...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja PW »

Paranemisia Sakarille ! Tuossa kohtaa "tein ite vanerista... " ei kyllä voinu ku nauraa :D Tottakai Sakari tekee ite ja jos mahollista vanerista :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei nyt ole jumalauta totta.

Ehkä idioottimaisin työtapaturma on tämä:

Toimin eilen mallina kun opiskelija kuvasi portaista hyppäävän henkilön.Unohdin että mulla on edelleen ponnistusvoimaa. Löin pään kattoon. Sattui ihan perkeleesti. Normaalit pahoinvoinnit yms. aivotärähdys ja sairaslomalle kotiin vangiksi kolmeksi päivää.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3872
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pastori kirjoitti:

Ei nyt ole jumalauta totta.

Ehkä idioottimaisin työtapaturma on tämä:

Toimin eilen mallina kun opiskelija kuvasi portaista hyppäävän henkilön.Unohdin että mulla on edelleen ponnistusvoimaa. Löin pään kattoon. Sattui ihan perkeleesti. Normaalit pahoinvoinnit yms. aivotärähdys ja sairaslomalle kotiin vangiksi kolmeksi päivää.

Anteeksi, mutta en voi kuin nauraa :D

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ei nyt ole jumalauta totta.

Ehkä idioottimaisin työtapaturma on tämä:

Toimin eilen mallina kun opiskelija kuvasi portaista hyppäävän henkilön.Unohdin että mulla on edelleen ponnistusvoimaa. Löin pään kattoon. Sattui ihan perkeleesti. Normaalit pahoinvoinnit yms. aivotärähdys ja sairaslomalle kotiin vangiksi kolmeksi päivää.

Anteeksi, mutta en voi kuin nauraa :D

Ilmeisesti alkaa itsellä(kin) ikä painaa kun jos on päässä lippalakki ja rymyää vaikkapa tallissa tai täpötäydessä varastossa niin aina unohtaa että pään päällä on jotakin ja kun lippa on edessä niin lähes 100% varmuudella kolahtaa...

Eipä naurata kun vähintään päätä särkee tovin tai huonommalla tuurilla on vekki hiusten joukossa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3872
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Wacky »

mhelander kirjoitti:
Wacky kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ei nyt ole jumalauta totta.

Ehkä idioottimaisin työtapaturma on tämä:

Toimin eilen mallina kun opiskelija kuvasi portaista hyppäävän henkilön.Unohdin että mulla on edelleen ponnistusvoimaa. Löin pään kattoon. Sattui ihan perkeleesti. Normaalit pahoinvoinnit yms. aivotärähdys ja sairaslomalle kotiin vangiksi kolmeksi päivää.

Anteeksi, mutta en voi kuin nauraa :D

Ilmeisesti alkaa itsellä(kin) ikä painaa kun jos on päässä lippalakki ja rymyää vaikkapa tallissa tai täpötäydessä varastossa niin aina unohtaa että pään päällä on jotakin ja kun lippa on edessä niin lähes 100% varmuudella kolahtaa...

Eipä naurata kun vähintään päätä särkee tovin tai huonommalla tuurilla on vekki hiusten joukossa.

Ehkä mun helppo nauraa kun on enempi lyhyttä ja leveetä mallia kuin pitkää ja hoikkaa..

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13838
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja jori »

Nyt nojanalle puhumaan kypärän käytön tärkeydestä. ;)
Anteeksi, en millään malttanut. :oops:

No niin Pastori, sen siitä saa, kun laihduttaa niin, ettei lihakset surkastukaan. Ponnistusvoima riittääkin yllättäen korkeampiin pomppuihin, Laihtuminen on vaarallista, varsinkin, jos ei käytä kypärää. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jep.

Tälle saa nauraa ihan rauhassa. Nauraisin ittekin jos päänkivistykseltä pystyisin. En muistanut vielä kysyä mimmoinen kuva tuli :)
Mulla oli nuoren poitsuna kohtuullinen pomppu. Taitaa siis olla vieläkin.

Ei auta kuin panna tanakammat turvakengät vaan jalkaan niin ei nouse niin helposti leijumaan - ja otsakyrvän sijaan kypärä päähän.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja irakas »

PW kirjoitti:

Paranemisia Sakarille ! Tuossa kohtaa "tein ite vanerista... " ei kyllä voinu ku nauraa :D Tottakai Sakari tekee ite ja jos mahollista vanerista :D

Petri

Tein tällaisen tukipohjan 6 mm:n vanerista. Vaneri molemmin puolin on liimattu vaahtokuminen levy ja kiinnitysremmit ovat tarranauhaa.

Sakari

Liitteet
31032012 Jalkatuki.jpg
31032012 Jalkatuki.jpg (75.41 KiB) Katsottu 3071 kertaa

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1088
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epäonnea

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Noniin, tuostahan ei puutu kuin klossit. Säästä ja tee toinen kesäksi niin ei tarvitse miettiä pyöräilysandaaleita. :wink:

Itse olen havainnut sellaiset kevyen suojauksen työkengät ihan parhaaksi valinnaksi. Niissä on tilaa varpaille toisin kuin normi kävelykengissä. Pitävät vettä ja pohjamateriaalit on valittu niin etteivät ole talvellakaan liukkaita. Ainoa kohta jossa vähän nyppii on lentokentän turvatarkastus...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Vastaa Viestiin