Olistkohan velomobiilin koppa mahdollista tehdä samaan tyyliin kuin rimakajakit, eli liimataan kasaan muutaman millin paksuista ja sentin-puolentoista levyisistä puurimoista ja laminoidaan päälle molemmin puolin lasikuitukangas?
Siis tällainen: http://www.oneoceankayaks.com/Gallery.htm
Tuo tekniikkahn mahdollistaa hyvinkin jouhevat muodot, ja materiaalia kehuvat ainakin kanoottikäytössä lujaksi ja kestäväksi. Kori voisi kai olla osa kantavaa rakennetta ja metallirungon voisi tehdä kevyemmällä konstruktiolla ja laminoida kiinni koriin? Toki velomobiilissa kuormitukset on paikallisempia kuin vedessä kelluvassa kajakissa, joten voi olla ettei kestä edes osittain kantavana...
Tässä yhden tahon selostusta itse materiaalin eduista: http://www.oneoceankayaks.com/Woodcore.htm
Onko kellään tietoa mikä on esim. mangon tapaisen kinnerin, tai ajoun arcus-velomobiilin korin kokonaispinta-ala. Tuollainen sandwich-rakenne painaa vähän toista kiloa / neliö n. 5mm puuytimellä yhden löytämäni lähteen mukaan, toki käytetty puu ja lasikuitukangas vaikuttaa painoon paljonkin.