Optiman Condoria on edukkaasti tarjolla, olisiko tuollainen hyvä aihio yleisfillariksi? Joustokeulalla varmaan aika mukava, mutta toki painava.
tekisi mieli korvata cycklocrossari moisella, tubelessit alle jne.
onko kokemuksia?
Optiman Condoria on edukkaasti tarjolla, olisiko tuollainen hyvä aihio yleisfillariksi? Joustokeulalla varmaan aika mukava, mutta toki painava.
tekisi mieli korvata cycklocrossari moisella, tubelessit alle jne.
onko kokemuksia?
Mun mielestä parhaiten cyclocrossin korvaava nojapyörä on Meta koska se muuntuu helposti ja on riittävän kevyt ettei jää jalkoihin. Toki hintaa tulee enemmän kukin Optimalle.
Optima on varmasti hyvä retkipyörän korvike ja hoitaa cyclocross tontin kohtuullisesti, mutta kuten sanoit se auttamatta painavan puoleinen
Kyytsis kirjoitti:Optiman Condoria on edukkaasti tarjolla, olisiko tuollainen hyvä aihio yleisfillariksi? Joustokeulalla varmaan aika mukava, mutta toki painava.
tekisi mieli korvata cycklocrossari moisella, tubelessit alle jne.
onko kokemuksia?
Luulis sen olevan oivallinen yleisfillari olemalla korkea näkyvyyden ja isojen renkaiden kulun vuoksi.
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Crossari on muille ollut se yleispyörä jolla kiskotaan peräkärryä, käydään töissä jne. Vasemmassa kädessä nyt jotain hermo vikaa niin ei käppyräsarvet houkuttele.Meta olisi hyvä, mutta niitä ei saa 400€ hintaluokassa..
Mistä saa Condoria 400€:lla?
Runkosettihän riittää, kun syclocrossarista saa loput osat.
Minusta Optima Condor on liian korkea yleispyöräksi. Noin korkea ja alaohjattu aiheuttaa erikoistilanteissa ongelmia. Vanhanaikainen isopyöräinen nojakki.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Laitetaan kuva niin ei tarvi jokaisen erikseen googlettaa:
Korkea tosiaan on
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Sanotaan että matalalta lujaa, mitä nyt tarkoittakaan . Mutta korkealta näkee ,jos ei omaa persjalkoja. Mikähän lie on tuo istuin korkeus. Jos yli 65cm , nin hankalaksi menee käyttää.
Korkee on ja mistähän tuohon painoa kertyy?
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Nojanalle kirjoitti:Mikähän lie on tuo istuin korkeus. Jos yli 65cm , nin hankalaksi menee käyttää.
Oletan että kuvassa 622 kiekot ja 25mm kumit, näin renkaiden yläreuna 672mm korkeudella. Kun renkaiden yläreunojen väliin asettaa viivottimen niin voi todeta että penkin alareuna on 5-10cm kumien yläpinnan yläpuolella. Istumakorkeus siis varmuudella yli 70cm, ehkä jopa 75cm.
Mutta jotakin hyvää, vetopuolella ei ole ketjua ohjaavia rullia.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
No se ei kyllä lasketa plussaksi takajousitetussa nojakissa. Bogottaa taatusti polkiessa/joustaessa...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:No se ei kyllä lasketa plussaksi takajousitetussa nojakissa. Bogottaa taatusti polkiessa/joustaessa...
No jos ketjun saa menemään noin läheltä niveltä ilman rullaa niin tuskin ongelma on kovin paha. Toki jos jousitus on kovin löysäksi säädetty niin ketju loittonee päälle istuessa, toisaalta taas jos vaihde vaihdetaan edessä pienemmälle rattaalle niin ketju lähenee niveltä. Pahempiakin on nähty vaikka olisi rulla...
Mikäänhän ei estä tuohonkin rullaa laittamasta, sopiva kiinnike vain pannalla runkoputkeen..
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jotain tälläistä oli mielessä..
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... dor-1.html
Kyytsis kirjoitti:Jotain tälläistä oli mielessä..
Voi hirviä Pitää kumartua kun ajaa alikulkutunneliin ettei lyö naamaansa sen yläreunaan
Takahaarukan kiinnitystä muutettu että on saatu pidempi iskari?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Mä en ole ihan persjalka, mutta voihan tuossa olla haasteensa. Hyviäkin puolia on.
Mopo vaihtui KTM 650 Adventureen, sekin on hieman korkea..