Eikö sitten pitäisi ajaa tunnin pidempi lenkki ennen Nokialle menoa valmistelevien harjoitusten aloittamista kuin, millä kilpailee pisimmillään SM kisoissa?
Mä ajattelin hyödyntää vähät ajokelit ja -mahdollisuudet tänä vuonna ajamalla. Ja toivon viime enkkalenkin helpottavan jatkoajoa, kuten tuo lenkkikin oli helpompi kuin aiempi enkka. Nojakkienkka siis. Pitää vaan jatkossa myös tehdä kuntojuomaa, siis oikeaa sellaista suoloineen ja energioineen ja juoda tarpeeksi aikaisin ja usein riittävästi. Ekat 2h viime reissua oli eka kerta, kun nojakilla tuntui jalat tuottavan yhtä vaivattoman tunteen kuin tri pyörällä. Vältin isoimmat mäet reitillä tosin ja aina se ei ole korteissa. Tuulta oli pari metriä sekunnissa kaksi tuntia ja koipien väsyessä tuuli nousi viiteen sekuntimetriin.
Ajattelin penkin tehdä käsilläolleiden romujen sijaan talvikaudella ohuemmasta, aerommasta, kevyemmästä sekä istumakorkeutta pudottavasta materiaalista pienemmän muotoiseksi peffan alta. Silloin materiaalin ohenemisen lisäksi geometria auttaa, joten saanen huiman sentin pudotuksen aikaan. Jos en kieroksi kikkailijaksi ryhdy ja onnistu härskissä ideassani jättää reikä istuimeen, jossa makaa XXLn deluxe geelisatulapehmuste istuimen rungon sisässä vs päällä. Tällöin geelin pohja makaa runkoputkella keskiosastaan ja kun geelissä on päällä ura keskellä, urakka ei ehkä kuse. Silloin saisi vielä enemmän kevennystä ja pudotusta penkkiin. Olisi startti mukavampi ensi kauteen. Ja mielenterveystyötä hangen vallitessa ajo-olosuhteita puuhastelun muodossa. Toki heti ajomahdollisuuksien alettua kunnossa ollen