Kyömyniska, kyömynenä. Kyömy tai kyrmy tarkoittaa keskeltä koholla olevaa harjannetta.
"Suomisanakirja"
Jo pelkkä nimi kertoo kaiken tarpeellisen. Varsinainen suomenkielen opus, kun sanakirjan nimikään ei ole kunnollista suomea.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
P-eräkärry-1-5.PNG (88.25 KiB) Katsottu 6450 kertaa
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Tuleeko tuolle kennolle minkään laista säätöä . Vai onko tarkoitus olla aina makuu asennossa.
Mitä säätöä tarkoitat? Sehän on vain akku, jota ladataan panelilla. Ei sillä ole merkitystä missä asennossa se on. Kuvassa se on lähinnä mittasuhteiden takia.
Edit: Saattaa käydä myös niin, että 2 akkua on tuolla tavaratelineen päällä pyörässä. Niitä ladataan vuorotellen manuaalisesti panelilla.
Edit: Toisaalta pitäisi ajatella myös paloturvallisuutta...
solar_panel_fire_6001.jpg (76.47 KiB) Katsottu 6424 kertaa
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Nalle meinas varmaan aurinkopaneelin kallistussäätöä että olis optimikulmassa aurinkoon nähden.
Totta. Akussa on kennot ja panelissa panelit. Kaipa siihen paneliin pitäs kallistus tehdä, jos se ei toimi myös sateen suojana.
Ryhdyin jo piirtämään Alven panelikärryyn perustuvaa versiota, jossa olisi myös tavaratilaa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Alven version pohjalta mietitty. Onhan se yksinkertaisempi (eikä sovi enään eräilyyn tuollaisenaan), mutta tuo tavaratilan heilunta tuolla puomissa puolelta toiselle hieman mietityttää. Muistakaa, että minä ja kivikokoelmani ollaan erottamattomat.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Jos tuohon Alven kärryn suuntaan lähtee, niin pitkittäisputken poikkileikkausta kannattaa kasvattaa, ettei tule vetelä. Kuvassa näyttää aika hennolta.
Ja jos merimiessäkin heiluminen arveluttaa, niin kiinnittää tuohon pitkittäisputkeen molemmin puolin poikittaiset putkenpätkät, joiden ympäri säkin kiinnitysremmin menee. Eli leventää kiinnityspisteiden etäisyyttä -> kuorma heiluu vähemmän kuin vain pitkittäisputken ympäri sitomalla.
Entä jos tekisi tämän kuvan mukaisen kärryn ja kiinnitys pyörään olisi kuten tehdastekoisissa toisella puolella taka-akselissa yhdellä putkella ja kärryssä tämä aisaputki olisi kiinni tuossa stemmissä ohjaustangon tilalla, stemmin kun kääntää toisinpäin niin painopiste menee alas, silloin voisi periaatteessa kärry olla kuivasäkki ylös tai alaspäin kuten janxin viimeisessä kuvassa, sitten kun haluaa käyttää eräkärrynä niin irroittaa aisan stemmistä, pyöräyttää sen toisinpäin ja laittaa tilalle ohjaustangon.
Olisiko tuossa ideaa? En tiedä kestääkö stemmit miten paljon painoa mutta voisihan siihen etsiä tai tehdä järeämmän kappaleen.
Unitrekker on tosiaan tämän projektin esikuva. Pitää pohtia tuota ehdostustakin.
Paseossa kiinni oleva (Spektrissäkin) takanapamoottori ja sen akseli tuo omat haasteensa peräkärryn kiinnitykseen.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Taidan tehdä ensimmäisen version loppuun tällä suunnitelmalla. Siihen kelpaava protokin on jo niin pitkällä. Voi tehdä ensimmäisen version vaikka ilman tuota renkaan edessä olevaa taivutusta. Tulee vähän korkeampi. Siitähän sitä sitten kehittelee eteenpäin.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Ei oikeastaan. Ainakaan mitenkään konkreettisesti - ajatuksissa ja CAD:ssa jonkin verran.
Eikä juuri mikään muukaan projekti. Sekainen suolisto syö sujuvasti mielenkiintoa mihinkään ylimääräiseen.
Tosin tänään mietin, että haluisin tähän jonkinlaisen jouston. Kävisiköhän sellainen SH-pyörien jousitus tähän... en vaan muista missä numerossa sellainen oli.
Edit: Vai kenties naruperäkärry...
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Sekainen suolisto syö sujuvasti mielenkiintoa mihinkään ylimääräiseen.
Oletko kokeillut kombuchaa?
Takuuta toiminnasta en tietenkään voi antaa, mutta itselläni auttaa kovasti, niin fyysiseen kuin henkiseen puoleenkin.
Aamulla kun kippaa puolilitraa naamariin, niin pehmeän pyöreä olo humahtaa koko kropan läpi.