ICE Sprint X levyjarruissa ("Callisto mirrored mechanical disc brakes") vasen etujarru alkoi aluksi tuntumaan löysältä. Kahvaa sai painaa lähes pohjaan asti ennen kuin jarrutti kunnolla. Tämä korjaantui pikasäädöllä.
Myöhemmin alkoi kuulumaan napsahtava ääni kun jarrukahvan painoi pohjaan asti. Ääni tulee viimeisen muutaman millin aikana kun jarrukahvaa painaa pohjaan asti.
Olen pari kertaa saanut äänen pois säätämällä, mutta se palaa aina takaisin 50 - 100 kilometrin ajon jälkeen.
Ohessa kuva jossa ylemmät kuvat vasemmalta puolelta jossa ongelma on. Alemmat kuvat oikealta puolelta joka toimii OK.
Ensimmäinen kuva kun jarrukahvaa ei ole painettu. Keskimmäinen kuva kun jarrukahva on painettu pohjaan asti (viimeisen kuvan mukaan).
Napsahdus tulee jarrumekanismista kun se siirtyy ylemmässä keskimmäisessä kuvassa oikealle viimeiset muutamat millit.
Jos säädän pikasäädöstä tai itse jarrusta kaapelin pituutta, niin joko tilanne on että jarrut laahaavat tai sitten jarrumekanismi siirtyy tuonne oikealle reunaan asti ja tulee napsahtava ääni lopussa kun jarrukahva on niin pohjassa kuin se menee.
Olen tarkistanut jarrujen paikan löysäämällä pultit, painamalla jarrut pohjaan ja kiristämällä pultit. Ajaessa ei tule laahaavaa tai muuta ääntä. Ongelma on vain kun jarruttaa jarrukahva pohjaan asti.
Pyörällä/jarruilla on ajettu reilut 5000 km.
Saakohan tätä jotenkin säätämällä korjattua, vai onko joku komponentti rikki/vaihdon tarpeessa?